Istorija

11 feb 2016

40 godina istorije – pioniri prirodne kozmetike
Istorija LOGONA brenda oblikovana je neobuzdanim žarom mlade generacije i duhom ekološkog pokreta 1970-tih. Zajedno sa svojim malim timom, tada 26-ogodišnji Hans Hansel započeo je proizvodnju visoko kvalitetne prirodne kozmetike, a 1987. godine osnovao je Lorien Goods GmbH. Ono što slijedi predstavlja jedan od najvećih uspjeha na polju prirodne kozmetike sve do danas kada kompanija ponosno gleda unazad na 40 godina istorije. Pridružite nam se u našem putovanju kroz vrijeme:

 

1975
Hans Hansel osniva Die Alraune, jednu od prvih prodavnica zdrave hrane u Njemačkoj. Asortiman proizvoda čine makrobiotski proizvodi, cerealije, začini, čajevi i prirodna kozmetika uvezena iz Engleske i Španije.

1978
Prirodna kozmetika koju prodaju u svojoj prodavnici DIE Alraune u pogledu kvaliteta ne ispunjava sva očekivanja vlasnika. U namjeri da svojim kupcima ponudi proizvode u potpunosti prirodne, bez sastojaka koji negativno utiču kako na ljude tako i na okolinu odlučili su da ovaj prazan prostor na tržištu sami popune. Prva brošura Lorien Goods koju je napisao lično Hans Hansel dostigla je tiraž od preko 100.000 komada. Vodič za upotrebu prirodne kozmetike uhvatio je duh vremena.

1978-1981
Tim Lorien Goods-a se susreće sa nezamislivim izazovima. Sintetske hemikalije su sveprisutne na tržištu sirovina i potraga za prirodnim sirovinama predstavlja pravi Sizifov posao. Tokom godina tim koji stoji iza Lorien Goods ostaje posvećen cilju da za svoje proizvode koristi isključivo prirodne sirovine koje zadovoljavaju njihove visoke kriterijume kvaliteta. Upustili su se u sopstvenu potragu za biljkama – u zemlji i inostranstvu – i farmerima koji gaje ljekovito bilje na organskim principima. U isto vrijeme razvijaju sopstvenu mješavinu rastvarača kako bi iz biljaka izvukli svo bogatstvo aktivnih sastojaka. Njihova kuhinja postaje laboratorija za osmišljavanje početnih formulacija dok prvi proizvodi nastaju u posebno preuređenoj garaži.

1981
Mlada kompanija seli se u stari mlin pored Salzhemmendorfa. Proizvodni pogon se širi i posao cvijeta.

1982
Lorien Goods tim raste. Došlo je vijreme da se razmišlja o nekom drugom mestu održavanja sastanaka osim u sred cvetnih polja.

 

1984
Goruće teškoće sa kojima se kompanija suočavala dale su podsticaj i dovele do kreiranja nekonvencionalnih i konzistentno prirodnih rješenja, kao što je proizvodnja sopstvenih ekstrakta i istraživanje mogućnosti i načina proizvodnje prirodnih kozmetičkih proizvoda bez sintetskih konzervansa. Krajem osamdesetih na ovim temeljima nastaju prvi pionirski, inovativni proizvodi: prva prirodna kozmetika za osobe sa veoma osjetljivom kožom sklonom alergijama kao i prve potpuno prirodne boje za kosu bez ikakvih sintetskih aditiva – segment tržišta na kome je LOGONA lider i danas. Od uvođenja biljnih boja za kosu 1985. godine LOGONA nabavlja organsku kanu sa Sekem farme u Egiptu koja predstavlja poljoprivredni i socijalni projekat nagrađen Nobelovom nagradom 2003. godine.

 

1985.
1985. god. kompanija je sudskom odlukom primorana da promeni ime zbog navodnog mešanja sa imenom L'Oreal. Tako je skraćivanjem imena Lorien Goods Naturkosmetik nastala LOGONA. Izmjena imena nije omela kompaniju da nastavi da niže uspjehe i postaje sve jača i jača.

1986
Već krajem 1980-tih godina LOGONA  nudi širok asortiman prirodnih kozmetičkih proizvoda, pružajući zdravu njegu, bez hemijskih aditiva, od glave do pete.

 

1988
1988. godine LOGONA se seli u sadašnji prostor. Preuređena stara fabrika namještaja konačno zadovoljava prostorne i logističke potrebe kompanije i otvara prostor za ostvarenje novih planova i ideja. Iste godine osniva se LOGOCOS GmbH holding kompanija. Naredni period obeležilo je ostvarenje ambicioznog cilja – formulacija potpuno prirodnih proizvoda u svakom segmentu kozmetike. Ovo znači prodor u nove oblasti kozmetologije. 1988. godine formulisani su prvi organski proizvodi za zaštitu od sunca, a 1989. godine prva linija dekorativne kozmetike.

 

1994
1994. godine LOGONA prva u svijetu lansira potpuno prirodne šampone za kosu. Oni sadrže isključivo biljna pjeneća sredstva, bez sintetskih sastojaka kao što su Natrijul lauril sulfat ili amonijum lauril sulfat. Ovim napretkom LOGONA ide daleko ispred svog vremena. I 15 godina kasnije šamponi sertifikovani po najznačajnijem Francuskom standradu za organsku kozmetiku još uvek sadrže sintetska pjeneća sredstva.

1996-2001
U drugoj polovini 1990-tih kompanija aktivno učestvuje u kampanji za uvodjenje sertifikata za prirodnu kozmetiku. Cilj je jasna regulacija prirodne kozmetike i povećano poverenje kupaca. Sertifikat olakšava kupcu da napravi jasnu razliku između zaista prirodne kozmetike i one koja tvrdi da je biljna. Godine 1996 Heinz-Jürgen Weiland, direktor odjeljenja za istraživanje i razvoj u LOGOCOS-u imenovan je za predsjednika radne grupe predstavnika proizvođača. Zbog izuzetne kompleksnosti oblasti uložene su godine rada u razvoj BDIH standarda za prirodnu kozmetiku koji je konačno usvojen 2001.godine.

2004
U skladu sa novim formulacijama proizvoda izmjenjen je i LOGONA logo nakon 20 godina. Postao je moderniji i dinamičniji, onakav kakvog ga znamo danas.

2005
Nakon godina napornog rada uloženog u istraživanje, LOGONA  predstavlja najnoviju inovaciju: patentirane kolor kreme za kosu u tubi, u potpunosti izrađene bez sintetskih aditiva. Za razliku od drugih biljnih boja, ova boja ne mora prethodno da se priprema. Spremna je za upotrebu direktno iz tube što je posebno praktično za bojenje izrastka.

2008
Kompanija je jedan od inicijatora uvodjenja strogog NATRUE standarda za prirodnu i organsku kozmetiku. Ovaj sertifikat se uvodi 2008. godine i garantuje potrošačima visok standard autentičnog prirodnog kvaliteta proizvoda. LOGOCOS GmbH zvanično postaje LOGOCOS AG u 2008. godini.

2012
LOGONA Age Protection se nalazi na prekretnici razvoja i dobija novi izgled. LOGONA Age Protection kolekcija proizvoda za njegu zrele kože predstavlja izraz razvoja novih, efikasnih aktivnih sastojaka i velikog napretka načinjenog u unapređenju kremastih formulacija. Duboka posvećenost istraživanju i razvoju dovela je do stalnog unapređivanja osnovnih formulacija svih kremova, rezultujući u izvanredno laganim teksturama koje se brzo upijaju i pružaju koži sve što joj je neophodno za održavanje zdravog i lijepog izgleda. Pored toga formulacije LOGONA proizvoda iz kolekcije za muškarce unapređene su i osavremenjene iste godine.

2013
LOGONA sa ponosom gleda na svoju 40 godina dugu istoriju. Ovo je savršena prilika da prirodi kažemo HVALA – jer je ona izvor magične snage koja leži u srcu priče o uspjehu LOGONA brenda.